søndag 2. juli 2017

Pengegaver til konfirmasjon

Hva ønsker konfirmanten seg i gave? Det skulle ikke forundre meg om det var penger :-) 

Så da gir vi penger da, og litt koselig er det jo å gi pengegaven litt elegant vekk. 


Jeg elsker de nydelige lilla arkene fra Studiolight i serien Home & Happiness. Motivet har jeg lånt via Pinterest. Doiliene bak motivet er stanset ut med dies fra Sizzix,  Doily Mask. 

Kortet er brettet dobbelt i kartong fra Papicolor i fargen hvit kraft. Denne er veldig lekker og anvendelig. Teksten Kjøre konfirmant er stanset ut i samme kartong med dies fra Papirdesign


Chipboard-grenen er fra Scrapiniec

"Følg dine drømmer" er stemplet med stempel fra Kort og Godt og embosset med hvitt embossingpulver fra Creative Expressions, på en banner stanset ut med dies, også fra Creative Expressions


Inni kortet har jeg laget en pengelomme ved å lime inn en bit mønsterark: 


En annen måte å gi bort pengegave er disse populære eksplosjonsboksene med en sparegris inni: 


Boksene har jeg brettet av perlemor-kartong fra Papicolor, Denne kartongene er veldig fin til bretteprosjekter. 

Mønsterarket jeg har brukt er fra Studiolight. "Til konfirmanten" er stemplet med stempel fra Kort og Godt. Navnene er printet ut. Så er tekstene stanset ut med dies fra Marianne Design, COL1398 banners xl. 

Chipboardstjernene er fra Wycinanka


Disse sparegrisene er ganske små, så en kjekk måte å gi vekk penger på om man ikke ønsker å krølle de nedi grisene, er å sette penger inn på konto til mottaker og skrive sum på en tag å putte i grisen som vist her: 



Guttevariant i samme oppsett:




Produkter fra Studiolight, Sizzix,  Creative ExpressionsMarianne Design og Papicolor i Norge via Global Hobby og Kunst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.