fredag 16. november 2018

Juleposekort

Hei!
I dag vil jeg vise frem to juleposekort i liggende format. Posekort lager jeg stort sett i stående format, men av og til er det greit å presse seg litt ut av komfortsonen. Utgangspunktet for begge kortene var å få brukt opp litt resteark jeg hadde liggende, og jeg har derfor gått for en litt sånn lag på lag stil for å få brukt opp flest mulig småbiter. Restearkene er alle fra Papirdesign og Studio Light.

Første kort har bruntoner i bunn og litt detaljer i klassiske julerød og grønt. Lag på lag med mønsterarkene, kaffefarget kakeserviett, gamle boksider og bølgepapp fra Folia. Teksten er i tre fra Papirdesign og jeg har embosset den med Frantage. Julestjernen er også fra Papirdesign og den har fått noen stryk med gullglitter her og der. Kristorn grenen er stanset ut med en die fra Creative Expressions. Inni posen har jeg skåret til et skrivefelt av Fabriano Accademia tegnepapir og brukt en lekker die fra Marianne Design (Petra's Christmas Border) for å få den fine kanten.

 Det andre kortet går i brunt og grønt. Her har jeg også lagt til litt strie i lag på lag miksen. Kransen er stanset ut med en die fra Papirdesign, jeg har stanset ut to stk og limt oppå hverandre for litt ekstra fylde. Også her er teksten en trefigur fra Papirdesign som har blitt embosset med Frantage. Den lille gullbjellen er fra Marianne Design.

Produkter fra Studio Light, Folia, Creative Expressions, Fabriano og Marianne Design distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem HER for å finne din nærmeste forhandler.

Ønsker dere en krativ dag!

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.