torsdag 3. desember 2020

Julekort med gamle og nye teknikker

 Jeg har laget to koselige julekort med en, for meg, ny teknikk. Jeg hadde så lyst å fremheve stempeltrykkene litt ekstra, da jeg syntes de var så lekre. Jeg spurte i teamet om hvordan jeg kunne få de godt synlig på velum uten at teksten måtte være sort, da var svaret embossing. Embossing? På vellum? Går det bra da? :O 

Svaret er JA, det gikk veldig veldig bra! Å det ble jo så fint:


Jeg har laget to varianter med samme teknikk, men de fikk veldig ulikt utrykk. Begge kortene har til felles at de er laget på base av brune papirposer fra søstrene grene. Begge kortene har også nydelige julestempel fra Kort & Godt (platen heter m445), som jeg har embosset på vellum med hvit finkornet embossingpulver. Jeg fikk også endelig testet min antistatiske svamp ifbm embossingen, genial sak!


Den første er dekorert med herlige rosa juleark fra Papirdesign: Mens vi venter heter serien. Her har jeg brukt arket som heter "søte snøfnugg", og det var like lekkert på begge sider. I tillegg har jeg bygd opp kortet med en blonderest, hvit bølgepapp fra Folia, hamp, en utstanset stjerne i kraft kartong fra Papicolor og til sutt er vellumen med tryll på. Den er rammet inn med kristorn. Jeg har en MS Punch med kristrorn, så jeg pleier ofte å trykke ut av små kartongbiter/rester og bygge opp krans med.


På kort nr to har jeg også brukt mønsterark fra Papirdesigns Mens vi venter kolleksjon. Her har jeg brukt arket "Fryd og Fred".


Videre har jeg brukt julerød kartong fra Papicolor til  ramme inn mønsterarket med, og hvit kvistkartong til å trykke ut kristorn slik som over. Jeg har pyntet med Papirdesigns sine stjerneklistremerker i gull, Kort&Godt sitt julebånd "God Jul", en rød blondeserviett og hvite dotter fra Papirdesign Jeg har også brukt Posca i hvit til å prikke litt her og der, men den ble litt lite synlig på den røde bakgrunnen. Litt hamp er også med :)


Produkter fra Folia, Papicolor og Posca forhandles via Global Hobby og Kunst. Du kan finne din nærmeste forhander ved å gå inn på deres hjemmeside HER.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.