torsdag 24. mai 2018

Bursdagskort til jente i 4 x 8 format

Hei alle sammen.

Vanligvis lager jeg kortene mine kvadratiske (5,5 tommer) eller i 4x6 format. Da jeg så disse lange, smale motivene til By Digital Paper fikk jeg lyst til å prøve noe nytt. Dette kortet er derfor laget i 4 x 8 format. Det var spennende å jobbe i et lengre og smalere format enn jeg pleier, og jeg synes resultatet ble ganske kult.

Kortet er brettet i hvit kartong fra Papicolor. Mønsterarkene jeg har brukt er fra Studio Light - "Romantic Botanic"og "So Spring".  Jeg har grunnet deler av mønsterarket med et tynt lag hvit Acryl Gesso fra Marabu og brukt en nydelig Gel Stencil fra Pronty sammen med Distress Oxide noen steder.

Motivet er som nevnt en digital fil fra By Digital Paper - Fashion Girl bookmarks, skrevet ut på glossy fotopapir. Jeg likte disse motivene veldig godt, og syns de passer perfekt på kort til litt større jenter. Rundt motivet har jeg stanset ut en vimpelformet ramme med dies fra Papirdesign. Jeg har stanset ut vimpelen i to ulike størrelser slik at det ble en "ramme" og en vimpel (som jeg brukte inni kortet).

"Til den kuleste jenta" er stempel fra Kort og Godt, stemplet med Versamark vannmerkepute og embosset med Cosmic Shimmer Detail Emboss Powder i fargen True White. "Celebrate" er stanset ut med en dies fra Studio Light "So Spring" i gullfarget mosegummi med glitter. Tallene er stempel fra Papirdesign og "Girl" er fra et Studio Light klippeark.

Sommerfuglen og tekststripene er digitale filer fra Allegra Digital. Ellers har jeg pyntet med Diamond Gems fra Marianne Design og gullfargede halvperler fra Kort og Godt.


På innsiden av kortet har jeg, som jeg nevnte tidligere, brukt den andre delen av vimpelen jeg stanset ut. "Birthday" og frimerket er begge fra Studio Light klippeark.  Stempelet på venstresiden er fra Papirdesign. Jeg har brukt Sakura Gelly Roll (hvit 8) til å lage highlights.

Stemplene jeg har brukt på høyresiden er fra Kort og Godt - M-389 og M-375. Hilsenen nederst er skrevet med Sakura Pigma Micron 005.


Produkter fra Papicolor, Studio Light, Marabu, Pronty, Versamark, Cosmic Shimmer, Marianne Design og Sakura, samt mosegummi med og uten glitter distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.  Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Ha en fin dag!!

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.