mandag 28. mai 2018

Hjemmelagede bakgrunner

I dag har jeg to kort å vise dere, med hjemmelagede bakgrunner. 
Å lage egne bakgrunner kan være veldig moro, og samtidig veldig enkelt om man ikke "overtenker" det man gjør. Her er to eksempler på hvordan det kan bli:


Jeg har brukt hvit kraft kartong fra Papicolor, som jeg har grunnet med gesso først. Deretter har jeg sprayet med Marabu Mixed Media Art spray i tre ulike farger: Caribbean blue, gentian og raspberry. Jeg sprayer fra ene hjørnet og vinkler flasken mot motsatt hjørne, først med den lyseste fargen (her caribbean bue), deretter med den mørkere blå. Så tørker jeg før jeg splatter litt med raspberry. Da skrur jeg av korken på flasken min, og tapper på toppen for å få mer markante dråper.


Når bakgrunnen er tørket, er det bare å pynte i vei. Her har jeg bygd opp kortet med hvitmalt chipboard, kakeserviett bak et sart og delikat motiv fra Allegra Digital. Til slutt litt blomster og noen gode ord, og en punhet tag inni posen. 

Jeg har svertet kantene på både bakgrunnen, motiv og ord for å fremheve de litt ekstra. Jeg synes ofte det gjør seg å markere med kontrastfarger, det løfter liksom det hele litt og skaper litt mer dybdefølelse i kortet.

 På kort nr to har jeg brukt samme oppbygging, men her har jeg stemplet en nydelig tekst fra Papirdesign på en sirkel av mosegummi. Jeg har fremhevet ordet "DU" med sort micron pen fra Sakura. Jeg likte godt den effekten mosegummien ga resten av stempet: Litt dust og dempet, ikke så hardt uttrykk. Sommerfuglene er klippet fra et gammelt Kort og Godt ark, og prikkene som indikerer hvor de har fløyet, er laget med hvit Sakura gelly roll pen.


Produkter som Marabu Mixed Media Art Spray, penner fra Sakura, mosegummi og Papicolor kraft føres i Norge via Global Hobby og Kunst.


1 kommentar:

  1. Dette var virkelig nydelig! :) Jeg digger bakgrunnen....og herlige detaljer. Knallfint! :D

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.