torsdag 3. mai 2018

Mixed Media Kalender - Forsiden

Hei hei fine lesere! Nok et mixed media prosjekt fra meg til dere i dag, for nå er kalenderprosjektet mitt komplett: Siste prosjekt var forsiden!


Her er altså sluttresultatet, montert og klar til bruk. Det ble sort kraft kartong fra Papicolor som base. hull og spiraler har jeg fikset selv. Selve forsiden er scrappet på dobbelt skisseark. Det vil si at jeg limer to skisseark sammen for å få litt tykkere og fastere arbeidsflate. Deretter har jeg grunnet med hvit gesso og lagt på tissuepaper med skrift på og malt over med gesso igjen.

Jeg starter med å bruke Marabu Mixed Media Art Spray i rosa og lilla toner, og aktiverer de med vann for å få de litt mer flytende. Så ender og vender jeg på arket til de ligger der jeg vil. Noen lyserer og noen mørkere toner for å skape litt dybde og liv. Deretter har jeg tegnet opp sirkler i tilfeldige størrelser, som jeg har farget med Marabu Mixed Media Art Crayons.

Jeg har lagt farger i blåtoner inni sirklene, og gultoner rundt for å fremheve litt. På kantene av arket har jeg brukt sort for å markere siden litt ekstra. Jobber konsekvent med fingertuppen når jeg bruker art crayons, for da føler jeg at jeg har best kontroll. Disse fargene blander seg også veldig lett og effektivt på grunnede flater.

Motivet er fra Studiolight og passet helt perfekt i fargetoner. Bak bilde har jeg brukt osteklut og glitterfiber fra Kort og Godt. Ordtakene er plukket ut for å motivere og inspirere når man ser på bildet.


Marabu Mixed Media Produkter, samt produkter fra Studiolight og Papicolor distribueres via Global Hobby og Kunst.


2 kommentarer:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.