onsdag 29. november 2017

Pakkelapper i lange baner

Å lage egne pakkelapper er en ordentlig koselig førjulsaktivitet. Alle former, fasonger og kreative løsninger er velkommen - her er det bare å bruke fantasien!

Katrine:

Jeg har laget pakkelapper i en virkelig enkel variant her. Det fine mønsterarket fra Alexandra Renke med de søte små nissene kunne jeg bare ikke dekke over. Jeg har brukt et diessett fra Marianne Design (COL1442) for å stanse ut tagen og hullforsterkeren. Hullforsterkeren er stanset ut i rød finrillet bølgepapp fra Folia. Sirkelstempelet er fra Kort&Godt.

På baksiden har jeg brukt til/fra stempler fra Papirdesign. Enkle og greie, klare til å festes på årets julegaver med ønsket bånd.

Jeg har også laget en variant med litt større tags som jeg har skåret til selv av kraft kartong fra Papicolor. Deretter har jeg kuttet til mønsterark fra Alexandra Renke og limt på. Enkelt pyntet med utstanset hjort, klistremerketekst fra Papirdesign og røde glitterstjerner stanset ut med die fra Papirdesign i glittermosegummi.

Brukt stempler fra Papirdesign på baksiden.

Produkter fra Marianne Design, Papicolor og Folia distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Hege:

Jeg har laget pakkelapper av ferdigkjøpte tags. De små tagene jeg har dekorert med er digitale filer fra Kristie Art Design.


På de to øverste tagene har jeg brukt embossing paste og stensil for å lage "strikkemønster".  Teksten er et stempel fra Papirdesign, embosset med hvitt embossingpulver fra Creative Expressions. På to av de nederste tagene har jeg brukt stempel fra Papirdesign og embossingpulver fra Creative Expressions direkte på bakgrunnen. På den midterste tagen nederst, har jeg stanset ut kristtorn og tekst med dies fra Papirdesign. Teksten er stanset ut i hvit mosegummi. Jeg har pyntet med klistremerker fra Papirdesign på alle tagene.


Mosegummi og produkter fra Creative Expressions forhandles via Global Hobby og Kunst i Norge.




Kaffefargede tags trenger kanskje ikke mer enn et nydelig stempeltrykk for å pynte opp den ene, spesielle gaven: 


Stempeltrykkene jeg har brukt her er fra Papirdesign og Magic Monday

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.