tirsdag 5. desember 2017

Utfordring for desember - gave

Da var desember og julemåneden endelig her. 

Utfordringen denne måneden har tema gaver. Selvom jul og gaver hører naturlig sammen, trenger det ikke være julegaver du har i fokus. Kanskje har du bursdagsbilder som ligger og venter på scrappes? Et annet tips er kreativ gaveinnpakkning, lag kreative gaver, gavebokser, gaveposer, gaveesker, lekker innpakking med lekker dekor. Julegavelapper er også et tips.

Utfordringen vår har frist den 31.desember 2017 kl 20.00 og reglene for deltagelse finner du her

Med oss på utfordringen har vi Global hobby og kunst


Sammen med dem gir vi vinneren denne flotte premien bestående av Vang Gogh akvarell-skrin, akvarellark og Sakura Koi vannpensel. 


Delta ved å linke inn bidraget ditt via inlinks, send oss bidraget ditt på mail eller via melding på FB (detaljer i reglene).

Ann Kristin:

Jeg valgte å lage ett sjokoladekort til denne oppgaven! Det er en fin liten oppmerksomhet :)

Jeg har brukt fjorårets lekre juleark fra Papirdesign, da det passet så godt til stempel teksten! Rammen som teksten er i, er en dies fra Papirdesign. De søte snømennene er dies fra Marianne Design Collectables. Blomster fra Iamroses og bær fra Kort og Godt





En emballasje fra Prima har blitt gjort om til en liten gaveeske.

Pyntet med mønsterark fra Studiolight. Embosset stempeltrykk fra Papirdesign er stanset ut med dies fra Kort og Godt. Chipboards krans og kvist er fra Scrapiniec.


Inni boksen har jeg lagt litt julepynt.


Katrine:

Jeg har dekorert en gaveeske med plass til mange kort og konvolutter oppi. Dette er en fin gave til dem som har "alt", for kort til bursdager og andre anledninger får man alltids bruk for i løpet av året som går. 

Jeg har kledd en ferdigkjøpt eske med vindu, med ark fra Studiolight. Jeg ønsket et litt mindre vindu på toppen, så jeg stanset ut en mindre form med en die i mønsterarket. Pyntet med tyll, massevis av herlige blomster fra I Am Roses, halvperler fra Staz og chipboard fra Wycinanka. Teksten har jeg printet på mønsterark, stanset ut med 1" punch og limt over en epoxy sticker.


Langs kanten av lokket har jeg festet en blonde hele veien rundt.


Esken måler ca. 6,5x6,5" og oppi er det plass til mange kort.



Jeg har også dekorert en gaveeske til denne utfordringen. Det nærmer seg jul, og da er det veldig koselig å gi bort en liten oppmerksomhet i en fin, dekorert eske. Esken har opprinnelig inneholdt en Fitbit aktivitetsklokke og var altfor fin til å kastes.

Jeg malte først alle kanter på esken med flere lag gesso. Esken var nemlig opprinnelig blå. Etterpå kledde jeg esken med mønsterark fra Papirdesign. Jeg brukte embossingpaste og stensil på bakgrunnen for å lage litt struktur. Det nydelige motivet jeg har brukt er fra Kristie Art Design. Bak motivet har jeg brukt mønsterark og kakeserviett fra Papirdesign, samt en bit bølgepapp. Jeg har pyntet med en lite rådyr i wood veneer og litt hamp. Gledelig jul er stanset ut med en dies fra Papirdesign.


Slik ser esken ut innvendig. Jeg har stemplet en tekst fra Papirdesign på innsiden av lokket.

Planen er å fylle esken med telys og en pyntet fyrstikkeske, men den kan også fylles med god konfekt, sjokolade eller hva en måtte ønske. Her er det bare fantasien som setter grenser.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.