torsdag 12. mars 2020

Temafest: Harry Potter

Bedre sent en aldri, men i dag tenkte jeg dele med dere noen spennende kreative sprell.
For har man en scrappekrok med div stasjh, så er det ingen sak å lage TEMAFEST!
Så det gjorde jeg og min med-klassekontakt til halloween i 2019, da 6. klasse skulle ha fest.


Velkommen til Platform 9 og 3/4 :) 
Vil bare advare dere om at dette blir en bildetung post, med informasjon om alle hjemmelagede elementer til festen. Plattformskiltet er laget på papplate, med rød kartong fra Papicolor. Stanset ut bokstaver og tall med dies fra Sizzix og kuttet ut hvit sirkel i hvit kvist kartong. Selve forhenget er et gammelt hvitt laken, hvor jeg har brukt Amsterdam akrylmaling i brunt, rødt og sort. Hadde fargene på en papptallerken og trykket opp murklosser med en svamp!


Invitasjonene til festen ble skrevet ut fra nettet, før de ble brettet og dekorert: Fjær, vokssegl og voksstang fant jeg hos Global Hobby og Kunst. Bakers twine snoren er fra Kort og Godt.

Modellen under er min lille frøken på 8 år, som stilte som hjelper denne kvelden. Hun har gitt tillatelse til å vise bilde av seg, for hun var den fineste Hermine Grang jeg har sett! Ser dere slipset??? Vi måtte jo ha skole-lag slik det er på Galtworth skolen, så mor laget så klart slips til hele gjengen!


Takket være denne kule slips-diesen fra Papirdesign, fargerik kartong fra Papicolor, litt tape og lim, limpistol og sikkerhetsnåler på baksiden, så ble det lag-slips som elevene festet på kostymene sine.







 For å dele lag, brukte vi valghatten så klart. Og hvert lag hadde sin lag-banner i ekte Harry Potter stil. Etter deling av lag måtte de ut i mørket å løse diverse oppgaver inspirert av filmserien.

Oppgavene var blant annet et ordspill, skattejakt på stabburet, jakt etter passord til godtebutikken osv.
Her har jeg brukt sort kartong til bakgrunn, og oppgavene printet fra nettet.



Svevelysene er etter inspirasjon fra youtube: Tomme dorull- og tørkerull hylser, gjennomsiktig hyssing og batteridrevne lys ;)


Vi kjørte så klart Harry Potter film denne kvelden, nr 3 som er Fangen fra Azkaban. De hadde sett 1 og 2 i forkant på skolen, så de var godt rustet. Men som hentet ut fra filmen, vi måtte jo ha "Photoboot". Utrolig hva litt papp og kartong fikser :D


Til slutt et lite glimt fra godtebutikken, og min stolthet av en kake: Den store trylleformular-boken.



Og med det håper jeg å ha etterlatt litt inspirasjon til årets temafest, eller halloween feiring.

Alle produkter brukt til forberedelsene er fra Papirdesign, Kort og Godt, og Global Hobby og Kunst.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.