fredag 12. januar 2018

Bruk av Pixie Powder - tutorial

Jeg har for ikke lenge siden oppdaget Cosmic Shimmer Pixie Powder, og dette er et produkt jeg virkelig har fått sansen for. Det gir mange muligheter med farger og uttrykk og resultatet blir aldri helt likt som det forrige man lagde. I denne tutorialen gir jeg tips og beskrivelse av 3 ulike teknikker med Pixie Powder. 

Pixie Powder er som navnet sier, et pulver. Det er fargesterkt og reagerer med vann slik at det blir som et slags blekk eller maling ved bruk. Det gir også en utrolig flott shimrende effekt som dessverre er vanskelig å få frem på bilder.

Jeg har brukt ulike farger med Pixie Powder, akvarellark fra van Gogh og en liten spruteflaske med vann.


Her er de tre bakgrunnene jeg skal vise hvordan man lager. De gir litt ulikt uttrykk avhengig av hvordan man bruker pulveret.

På første teknikken sprayer jeg godt med vann på akvarellarket.

Jeg har så på pulver direkte på arket. Her er det viktig å bare gi små puff  eller dytt i flasken slik at det kommer ut litt og litt pulver av gangen. Prøvd deg frem med hvor harde dytt du må gi for å få nok farge.

Her har jeg påført en del farge godt utover arket.

Jeg ville ha på mer farge, så jeg tok en annen farge og hadde på mer pulver.

Jeg hadde deretter på litt kontrastfarge i turkis.

Slik ble bakgrunnen til slutt. Siden arket er veldig vått, er det viktig å la det tørke flatt slik at fargen ikke sklir for mye utover.


I andre teknikk sprayer jeg vann rett på et teflonark. Om du ikke har teflonark, kan du bruker f.eks vanlig plast som underlag.

Jeg har deretter pulver oppå teflonarket der jeg har hatt på vann.

Her har jeg påført ulike farger med pulver.

Jeg dytter så akvarellarket nedpå teflonarket for å påføre farge.

Slik blir da resulatet.

Jeg dytter arket nedpå fargene flere ganger slik at det blir godt med farge over hele arket. I tillegg har jeg litt pulver oppå arket tilslutt.

Slik ble denne bakgrunnen.

I min siste teknikk sprayer jeg vann direkte på arket.

Jeg har pulver rett på teflonarket.

Deretter dytter jeg det våte arket nedi pulveret.

Slik ble denne bakgrunnen tilslutt.


Til slutt har jeg laget 3 kort med bakgrunnene jeg har laget. Jeg har valgt å lage kortene like, slik at man lettere kan se hvordan uttrykkene på bakgrunnene blir ulike.



Cosmic Shimmer Pixie Powder og van Gogh akvarellark distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.



3 kommentarer:

  1. Åhhh.....vil ikke se, vil ikke se......for da bare vil jeg ha, vil jeg ha :)
    Morsomt :) Så artige og flotte kort du laget :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.