mandag 8. januar 2018

Bursdagskort med Pixie Powder

Hei og hopp!

I dag vil jeg dele to bursdagskort med dere hvor jeg har laget bakgrunnen selv med Cosmic Shimmer Pixie Powder i fargen Lava Red. 

Pixie Powder er et fargepigmentpulver som reagerer med vann. Jeg har brukt Van Gogh akvarellark som jeg sprayet med vann før jeg drysset på pulveret. Så tilførte jeg mer vann der det var nødvendig for å få fargen til å flyte fint. Jeg lot det tørke helt før jeg delte opp bakgrunnen og laget de to kortene. Basen for kortene er hvit kartong fra Papicolor, den sorte matten er kartong fra samme produsent.


 Det første kortet er pyntet med en blondebit, blomst fra I Am Roses, pyntebær og shimmertråder fra Kort&Godt, og papirsugerør fra Magic Monday. Teksten er stanset ut i sort Papicolor-kartong med en die fra Papirdesign. Langs kanten har jeg drodlet med rosa Sakura Gelly Roll penn.

Det andre kortet er pyntet med de samme elementene, men her er teksten en tøff button fra Magic Monday.

Produkter fra Cosmic Shimmer, Sakura, Papicolor og Van Gogh distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Ønsker dere en kreativ og flott dag!






Heisan. For å fortsette kortene med pixie powder, vil jeg vise to kort der jeg har brukt fargene Candy Pink, Purple og Silver. Jeg har brukt van Gogh akvarellpapir på bakgrunnen, og sprayet først med vann, og deretter hatt på pulver. Etterpå har jeg sprayet med mer vann, og beveget arket frem og tilbake for å få ønsket fargeeffekt på arket. Kartongen er svart kartong fra Papicolor.

 På begge ark har jeg brukt Cosmic Shimmer Sparkle Texture Paste sammen med sjablong for å lage litt ekstra effekt på bakgrunnen. Jeg har deretter bygget opp selve pynten. Jeg har brukt svart mosgummi sammen med dies fra Papirdesign til titlene, og på det øverste kortet supplert med tekststriper fra Staz #med omtanke stmepelplate. Chipboarden er fra Scrapiniec, og er malt svart. Bærkvistene er dies fra Papirdesign, en av høstens nye. Utrolig anvendelige og dekorative.


På det nederste bildet har jeg pyntet med blomster fra I am Roses, og halvperler og pyntebær fra Kort og Godt. 



1 kommentar:

  1. Knallfine kort! :)
    Har sagt det før...jeg digger jo sånne Mixed Media Light kort :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.