fredag 27. september 2019

Bursdagslayouter

Papirdesign har kommet med en helt fersk serie som heter Drømmeland, med lekre ark i friske farger, med regnbuer og enhjørninger som tema. I dag vil jeg vise et par layouter laget med arkene. Alle arkene matcher hverandre veldig bra, og serien kommer i tillegg med et ark med to forskjellige rosatoner på, slik at du har ensfargede ark som passer perfekt til i fargen, noe som er fint både til kortlaging og layoter. 


Den første layouten er et bilde fra min datters fire-årsdag. De to arkene jeg har brukt på bakgrunnen, er ett og samme ark. Jeg har kuttet det i to, og så limt de oppå hverandre. Ettersom mønsteret fyller ut hele arket på den ene siden, også over magebeltet, får man en god cm ekstra, som man kan lime på. Deretter har jeg brukt akvarellmaling fra van Gogh på bakgrunnen før jeg har bygd sammen en cluster med flere av arkene i serien.


Jag har brukt kakeserviett og dotter fra Papirdesign. Diecuten på venstre side er papirdesigns "Bladkrans"-die, en die jeg bruker mye, både til layouter og kort. Firetallene er stemplet med stempler fra Papirdesign og deretter klippet ut. Papirdesign har nå kommet med die som passer til tallene, noe som er utrolig praktisk for å enkelt kunne stanse ut tallene og bruke på kort og layouter. Jeg har dessverre ikke den diesen, så jeg må fortsatt klippe ut for hånd ;)


Blomstene jeg har brukt, heter Små Gardenia, Søte blomster og Roser, alle fra Papirdesign. Tekststripene er klistremerker fra papirdesign, og de har en blek rosa farge, som passet ypperlig til arkene i Drømmeland-serien.


I hjørnet har jeg laget en liten cluster med kakeserviett og pynt. Buttonen kommer fra Papirdesign. I tillegg er det pyntet med et firetall stemplet ut på en mønsterarkbit av det stripete arket, litt dotter, en blomst og en tekst nede også.



Den siste layouten er et bilde av min datter og venninna hennes, på vei til bursdag. Jeg har på den layouten brukt hvit kartong fra Papicolor som bakgrunn. Deretter har jeg revet striper av noen av arkene og brukt vertikalt over arket. Jeg har deretter brukt akvarellmaling fra van Gogh langs kanten av mønsterarket og litt utover i midten. Deretter har jeg brukt mønsterarkene lag på lag bak bildet. 


Jeg har brukt hvit og rosa kakeserviett fra Papirdesign. Blomstene jeg har brukt, heter Kirsebær, små gardenia, Pion, søte blomster og Hortensia, alle fra Papirdesign. Buttonen kommer også fra Papirdesign.


Tekststripene jeg har brukt her, er fra samme brett som på den forrige layouten. Tittelen er skrevet med klistremerkebokstaver fra Papirdesign i kombinasjon med utstansede bokstaver.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.