onsdag 11. september 2019

Grublis for september - clean and simple

I grublisen denne måneden vil vi se "clean and simple". Lag noe som rett og slett skal være uten for mye dill.

La deg gjerne inspirere av våre LO skisserKort Skisserfarge paletter og / eller tutorials

Grublisen vår har frist den 6.oktober kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her

Med oss på utfordringen har vi Lawn Fawn.



Sammen med dem gir vi vinneren et gavekort på 25$. 


Delta ved å linke inn bidraget ditt via inlinks, send oss bidraget ditt på mail eller via melding på FB (detaljer i reglene).


Jeg har laget et lite minikort på base av hvit Papicolor kartong.



Mønsterark fra StudioLight og motv fra I love digi Designs. Montert på en rund gratulerer med dagen-tekst stanset ut med die fra Papirdesign, PD 15131 Gratulerer sirkel.

Tekstsirkelen er montert på bakgrunnen med 3L 3Dlimputer, for litt dimensjon i kortet.


Produkter fra 3L, Papicolor og Studio Light distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.

Kristin:
Jeg har laget et kort med enkelt oppsett og lite pynt. Bakgrunnsarket er fra Papirdesign.  Chevron-pynten, trekantene, dotsene og teksten er også fra Papirdesign. Stjernen er stanset ut av en die fra Studiolight.

Basen stjernen er stanset ut av er farget selv med hjelp av mange ulike typer maling og blekk, lag på lag.

Katrine:
Jeg har laget to kort til denne utfordringen, begge med Papicolor kartong som base. De herlige motivene er fra by Digital Paper og inngår i en samlig som heter Mr Rabbit. Jeg har valgt mønsterark ut i fra fargene i motivene. Alle mønsterarkene kommer fra ulike arkblokker fra Studio Light. Tekstene er klistremerker fra Papirdesign. Eneste pynt er noen pittesmå perler.


Hege:
Jeg har laget et enkelt kort med akvarellbakgrunn og sommerfuglmotiv.  Kortet er brettet i hvit kartong fra Papicolor. Jeg har brukt akvarellmaling og akvarellpapir fra Van Gogh. Teknikken jeg har brukt for å lage bakgrunnen, er at jeg har malt med akvarellmaling og vannpensel på plast. Jeg har så trykket kortet mot plasten i flere omganger. Mellom hver omgang har jeg brukt varmepistol for å tørke.

Sommerfuglmotivet er en digital fil fra The Art og Paper Craft, som jeg har skrevet ut på fotopapir. Motivet er montert på bakgrunnen med 3d puter fra 3L. Tekststempel og halvperler er fra Papirdesign.


Ann Kristin:
Her har jeg fargelagt Tilda motiv med distress reinkere. Stemplet med Kort og Godt stempel. Og pyntet med litt dotter. Enkelt og greit. 



Min grublis-løsning ble tre fargesprakende kort med bakgrunner laget med Marabu Mixed Media Art Sprayer. Jeg kuttet til paneler av Papicolor hvit kraft kartong, som jeg sprayet på frihånd. Da fargene var tørket, fant jeg stensiler og påførte ballerinaen med svamp og titanium white akryl maling fra Amsterdam. Deretter limte jeg panelet på sort Papicolor kartong og så på papirposer. Jeg har droodlet på kortene mine med Sakura Micron pen i sort. "Frøken fin" er stanset ut i hvit mosgummi med dies fra Papirdesign. De hvite ord-stickersene er også fra Papirdesign.


Produkter fra Marabu, Amsterdam, Sakura og Papicolor distribueres via Global Hobby og Kunst. Du finner deres hjemmesie HER, hvor du også kan sjekke ut din nærmeste forhandler.


4 kommentarer:

  1. Skulle gjerne sett innsiden i slike kort, har litt trøbbel med å lage innsiden når jeg ikke har mønsterark på forsida :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Min erfaring er at det varierer veldig hvorvidt man pynter innsiden av kortene eller ikke. Mange har de bare helt blanke uten pynt. Selv pleier jeg enten å la de være blanke eller lage en hvit skrivematte med en tynn farget kartong/ramme bak.

      Slett
    2. Jeg bruker gjerne å bare stemple en tekst på ene siden inni og ha skrivefelt på andre siden når det er slike enkle kort. Drodler litt rundt kanten eller bruker samme panel som på forsiden. Gjerne et par perler, dotter eller annen pynt som matcher forsiden.

      Slett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.