lørdag 23. mai 2020

Heimeskule - Layout

Jeg liker å dokumentere små ting som skjer i hverdagen, og i disse tider kommer jeg liksom ikke utenom koronavirus, smittetiltak og karantenetid. Jeg har derfor laget en Layout hvor jeg har dokumentert unntakstilstanden vi har i landet vårt for tiden - "hjemmeskole".

Jeg ønsket å bruke produkter som underbygger temaet på layouten, så derfor vil mye av det jeg har brukt ha "skoletema".

Som bakgrunn valgte jeg å bruke naturfarget kraftkartong fra Papicolor. Jeg stemplet med flere forskjellige bokstav- og talltempler hvorav det some er stemplet med svart er fra Studio Light - Industrial. De minste bokstavene stemplet jeg med versamark vannmerkepute og embosset med Cosmic Shimmer Detail Emboss Powder. Jeg brukte også en tallstensil sammen med gul akrylmaling fra Amsterdam.

Bak bildene bygget jeg opp med forskjellige mønsterark, en svart tag fra Staz og ei stjerne som jeg stanset ut i kork med dies fra Marianne Design.


Jeg brukte mange forskjellige pynteelementer som passet til tema på siden, blant annet et klistremerke fra Papirdesign med ordet "frihet". Dette valgte jeg å "sette kryss over".


Noen av de andre klistremerkeordene er også fra Papirdesign, og det samme er de svarte dottene. Ellers er det pynt fra mange forskjellige produsenter. Teksten valgte jeg å skrive på PC denne gang, og kutte til tekststriper.

Jeg har brukt en svart penn - Sakura Pigma Micron 005 til litt drodling/kantsøm.


Produkter fra Papicolor, Amsterdam, Studio Light, Versamark Staz, Sakura, Marianne Design og Cosmic Shimmer, forhandles av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.