onsdag 27. mai 2020

Kort med alkoholblekk


Jeg synes det er moro å prøve noe nytt, og i dag har jeg lekt meg masse med alkoholblekk fra Marabu, samt Transotype Syntetic paper, spesialpapir til alkoholblekk.
På det første kortet jeg har laget, har jeg brukt veggvinyl til å lage maskering til alkoholblekket. Alt du trenger av vinyl får du kjøpt hos Creative Art. Jeg har brukt en dies fra Papirdesign til å stanse ut i vinylen.

Jeg stanset ut flere konfirmant-tekster, og deretter limte jeg de på der jeg ville ha de. Arket er deretter klart for å påføres alkoholblekk. Siden jeg her valgte å bruke maskering, fylte jeg hele arket med alkoholblekk. For å ikke grise til teflonarkut mitt, hadde jeg en brødpose under, ettersom alkoholblekk er vanskelig å få av i vask.


Etter alkoholblekket hadde tørket godt, brukte jeg pinsett og dro av vinylen igjen. Jeg ble da sittende igjen med konfirmanttekster som var helt hvite. Deretter pyntet jeg kortet som vanlig.



Jeg har brukt forskjellige blomster, pebbles i glass, og et blondehjerte fra Staz som pynt. Småtekstene er skrevet på skrivemaskin.



På det andre kortet hadde jeg alkoholblekket litt mer luftig i fargene, men også her er det meste dekket. Jeg har holdt dette kortet veldig enkelt, for å la alkoholblekket stå for pynten. Noen få dråper med sølv art spray fra Marabu ble tilført, før jeg stanset ut en enkel tekst fra papirdesign, og deretter tok på noen små tekststriper.



På det siste kortet har jeg valgt å holde fargene mørke og sterke. Jeg har påført alkoholblekk øverst på kortet, og deretter latt det renne nedover, samtidig som jeg har hatt på litt blending for å få det til å flyte ut og lysne litt. Jeg har hatt lag på lag, før jeg pyntet med en enkel konfirmanttekst og noen tekststriper.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.