tirsdag 11. mai 2021

Grublis for mai - Fargepalett fra bloggen

 I grublisen denne måneden ønsker vi at du velger deg en farge palett fra bloggen og lager et prosjekt med utgangspunkt i den. 


La deg gjerne også inspirere av våre LO skisserKort Skisser og / eller tutorials

Grublisen vår har frist den 6. juni2021 kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her

OBS! Pga en feil i Inlinkz denne gangen, må bidrag som kommer inn etter 1.juni legges inn i kommentarfeltet med en link til bidraget. Vi beklager ulempen.

Med oss på utfordringen har vi Papirdesign


Sammen med dem gir vi vinneren denne flotte premien:




Delta ved å linke inn bidraget ditt via inlinks, send oss bidraget ditt på mail eller via melding på FB (detaljer i reglene).




Jeg har tatt utgangspunkt i fargepalett #7. Kortet er laget på en base av ferdigbrettet hvitt kort fra Staz, med tilhørende konvolutt. Mønsterarkene er fra restebunken, hovedsaklig fra Maja Design om jeg husker riktig. 

Tekst die og klistremerker er fra Papirdesign

Motivet er fra Maja Design. Epoxypiler fra resteskuffen. 


Kristin:
Jeg har brukt fargepalett #22 som utgangspunkt for denne AJen. Bakgrunnen og ansiktet er et ferdig ark som jeg har dekorert videre på oppå. Rutene er et stempel fra Studio Light. Kryssene jeg har tegnet, er laget med Posca-tusjer.


Mitt valg falt på Fargepalett #6. Blått appellerer til mitt kreative sinn, og utfallet ble en ny mixed media side i tag-journalen min. Her er det aktiv bruk av Mixed Media produkter og jeg har brukt følgende på siden min: Transparent Gesso (Amsterdam), Gel Medium (Amsterdam),  Acryl Paste (Marabu), Marabu Mixed Media art spray, washitape og sticker quotes fra StudioLight, Sakura Micron- og Gelly Roll penner.



Katrine:
Jeg har laget et kort til nyfødt med utgangspunkt i palett nr. 8
Basen til kortet måler 5,5x5,5" og er brettet av hvit kartong fra Papicolor. Alle mønsterarkene kommer fra Papirdesign og motivet er fra Felicita Design. Fordi motivet er såpass stort har jeg valgt å holde pynten til nederste del av kortet. Jeg har stanset ut blader med die fra Papirdesign og pyntet med diverse blomster. Både stemplene jeg har brukt og rosa vokset bomullstråd er fra Kort&Godt. Halvperler og lilla blondehjerter er begge fra Staz.



Hege:

Jeg har laget et kort med utgangspunkt i Palett nr. 6. Kortet er også sterkt inspirert av Katrine sine nydelige kort her og her. Basen er brettet i hvit kartong fra Papicolor. Mønsterarkene jeg har brukt er fra Papirdesign og Studio Light. Tagen er fra Staz. Teksten er stanset ut med dies fra Papirdesign i svart kartong fra Papicolor og bølgepapp fra Folia. Stjerner og klistremerker er fra Papirdesign. Vokset bomullstråd fra Kort og Godt
 


Jeg falt for palett #25 og har laget et kort i litt shabby chic-stil. Rufsede kanter, blonder og blomster. Mønsterark er fra Studio Light og klistremerker fra Papirdesign. Blomster og doily fra Prima og motiv fra Pixabay. 




Produkter fra  Studio Light, Marabu, Sakura, Amstedam, Posca, Papicolor, folia og Staz distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler. 




OBS! Pga en feil i Inlinkz denne gangen, må bidrag som kommer inn etter 1.juni legges inn i kommentarfeltet med en link til bidraget. Vi beklager ulempen.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.