søndag 23. mai 2021

Slimline-kort

I dag vil vi vise frem noen slimlinekort: 

Linda:

Det har blitt så populært med slimlinekort, så jeg fant ut jeg hadde lyst å prøve det. Og det var jammen moro, så blir nok flere slimlinekort herfra etterhvert. 


Jeg har laget et kort i ca 7,5x17 cm, da jeg hadde en ferdig kortbase jeg kunne bruke, og bare smale den ned litt. Jeg har brukt utrolig lekre ark fra Papirdesign fra serien "vårtegn". Det konfirmantarket jeg har bruk bakerst, tror jeg må være et av de lekreste konfirmantarkene jeg har sett på lenge. Utrolig allsidig. 


Jeg har brukt bannerdie fra Papirdesign, der jeg på den ene har gjort den lenger ved å sveive fra begge sider og mot midten, og forskyve diesen på arket. Jeg har i tillegg brukt pilstempler fra Papirdesign på bakgrunnsarket, stemplet med litt ujevnt blekk for å gjøre det litt mer "røft og guttete". "Konfirmant" er en ny die fra Papirdesign, stanset ut i mønsterark og mosgummi for å få litt mer 3D-effekt. Denne diesen er litt mindre enn mange andre konfirmantdies, noe som gjør den ypperlig både for slimline kort, men også kort der du ønsker teksten litt mindre. 
Jeg har brukt grå Art Spray fra Marabu på bakgrunnen, og pyntet med litt klistremerketekster og grå dotter  fra Papirdesign. 


Wenche:

Slimlineformatet er veldig gøy å dekorere. Jeg fant noen mutre damer fra Studio Light Die Cut Block Elements fra Marlene’s, som passet veldig godt i størrelse til dette kortformatet.


Mønsterarkene jeg har brukt er også fra Studio Light og Marianne Design. Mattene er stanset ut med dies skreddersydd for slimlineformatet fra Papirdesign

Tekstklistremerkene er fra Papirdesign. Epoxyhjertene er fra Marianne Design,





Produkter fra Marabu og Studio Light distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.