mandag 24. mai 2021

Ny ArtJournal i hus

 Jeg er totalt bitt av art journal-basillen, og har nå fylt både en og to og tre journaler. Da må man også investere i noen nye. Denne gangen falt valget mitt på denne journalen fra Studiolight:

Studio Light Art Journal 16x16cm - Essentials 03 - Global Hobby og Kunst

Litt annen format en jeg har hatt før, str er 16 x 16 cm. Arkene er festet med ringperm og av litt tykkere kvalitet, noe som gir rom for bruk av varierte medier og mye vann! Sidene kan også tas ut når jeg jobber med de, det likte jeg ekstra godt.


Her har jeg lett frem en gammel teknikk hvor jeg har lagt lag på lag med rester av mønster-papirer. Jeg fester med Amsterdam Gel Medium (Matt) og grunner med Amsterdam White Gesso før jeg tørker alt. Så har jeg valt Marabu Mixed Media Art Crayons til farging denne gangen, de har hatt pause ei stund nå ;) Jeg har bygget opp siden gradvis, med gul-orange-røde toner, samt hvit og brun for skyggelegging.


For å fremheve kanter og skape litt 3D effekt i bildet, har jeg brukt Koh-i-Noor kullblyantene mine, de er og blir en stor favoritt til fargelegging. De er lett å gnikke utover, og kan også tynnes/dras utover med pensel og vann om man ønsker. Jeg har også brukt Posca tusj i hvit til dotter, og Sakura Pigma Micron i sort til detaljer på og rundt motivene mine. 


Motivene har ligget en stund, vindu + fugler på kvist ;) De er på transparente ark som jeg finklipper rundt kantene før jeg setter de på. Deretter streker jeg opp og fremhever detaljer etter ønske. Tekststripene er fra en sticker pad produsert av Studiolight.

Global Hobby og Kunst distribuerer produkter fra Amsterdam, Marabu, Sakura, Posca og Studiolight her i Norge. Titt innom hjemmesiden deres og fin din nærmeste forhandler :)

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.