mandag 25. februar 2019

Gjenbruk - lag det du vil ha av det du har

Jeg er stor tilhenger av gjenbruk og resirkulering i disse miljøkrisetider. Det er fullt mulig å benytte seg av dette innen vår hobby også, på mange ulike plan. Det enkleste (i mine øyne) er kanskje å gjenbruke bokser, esker, poser og lignende, gi de et lite løft med lekre papirer og bruke de på nytt.
Her kommer et eksempel på hvordan det kan se ut, sammen med noen tips:

 Med jenter i hus blir det mange jentebursdager, og smykker er alltid en slager. Hvorfor ikke gi dem i litt ekstra fin innpakking? Her har jeg gjenbrukt en sukkertøyboks, gitt den et løft med rester av papirer fra både Papirdesign, Papicolor og Folia. Jeg har gått for perler og glitter til jenten som elsker rosa og pynt, og det fine stempelet er fra Papirdesign. Jeg kunne valgt å grunne boksen med hvit akryl/gesso, men likte uttrykket med stål her.


 Min andre boks er også resirkulert, det var en eske i et sett med mange ulike pappesker som kom stablet inni hverandre, med heller lite appellerende utseende ;)

 Jeg fant fram mønsterark fra Studio Light til denne boksen, og hadde både litt chipboard rester og blomster klar på pulten. Jeg klippet og målte til paneler, rufset og svertet de litt før de ble limt på. Her er det lurt å være obs på at esken blir en del trangere når man får flere lag mønsterark utenpå orginalen. Så sjekk at du har rom nok til ekstra papir, evt kan det løse med å bare legge mønsterarket opp til kanten av lokket.

 "Du er unik" er stemplet med clearstamp fra en Papirdesign stempelplate, en enkel tekst som gjør mye ut av seg.

Inni boksen; et smykke i silkepose. Og et nydelig stempeltrykk fra Kort og Godt.

Produktene fra Folia, Papicolor og Studio Light føres alle gjennom Global Hobby og Kunst. Kontakt de gjerne for å finne din nærmeste forhandler.

https://elinshobbykrok.blogspot.com/

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.