onsdag 13. februar 2019

Små venninnegaver som lyser opp hverdagen

I den mørkeste tiden på året, er jeg en stor tilhenger av å tenne lys både for varme, trivsel og stemning. Jeg synes te-lys er de mest praktiske da de kan brukes til så utrolig mye. Jeg har også funnet ut at jeg aldri kan få for mye lys! Og det tenker jeg at kanskje andre også tenker?

Dette er bakgrunnen for mine små dekorerte pakker med fyrstikk og lys inni. En enkel, men også praktisk og fin liten gave. Jeg dekorerer så klart etter hva jeg tror at akkurat min venninne vil komme til å like, hva som er hennes stil eller hva som passer inn på hennes bord:

Det du trenger er egentlig bare en fyrstikkeske (jeg velger de litt store på ca 5x9 cm for å få litt pynteflate), noen telys, en cellofanpose, kanskje en dies for å lage noen fine former og en topp til posen din? (ikke et must!) og litt scrappestasj ;) Utmerket måte å bruke litt rester på også!

Jeg har brukt mønsterark og stempel fra Papirdesign. Jeg stempler ofte på kraftkartong fra Papicolor, da jeg synes hvit bakgrunn kan bli litt hard. MEN dette avhenger så klart av både bakgrunn, pynt og preferanser. I restekassen min fant jeg et brett med gul-orange halvperler som kom til sin rett, samt litt cipboards.

På toppen har jeg brukt samme ark og dekor, men stanset først ut en lekker ramme med dies fra Marianne design, før jeg brettet den i to midt på. Her bruker jeg bonefolderen min for å få markerte kanter uten stygg brett. En liten knapp og litt hamp, det må ikke være mer.

Disse små gavepakkene kan få veldig ulike uttrykk, basert på hva du velger til dekor og mønsterbakgrunn. Her har jeg også valgt papir og stempel fra Papirdesign, men pyntet opp med en charm og litt små blomster. Her har jeg også valgt hvit bakgrunn på kvist kartong fra Papicolor. Den er ikke hvit-hvit, men litt mer grå-hvit. Den gir et mykere inntrykk, selv om den er hvit og litt hard mot bakgrunnen. Men med en chipboardramme rundt, synes jeg den passet inn. Halvperlene er forøvrig fra Papirdesign de også.


En lyseblå vri. Litt mer blomster og dekor her: Blomster fra I Am Roses og Papirdesign, en slump med hvit bølgepapp fra Folia, litt chipboards og endesj osteklut under blomstene.

Til slutt en lilla utgave. Her har jeg ikke bare stanset ut toppen med dies fra Marianne Design, men også kjørt igjennom embossingen på samme dies også. lekkert? 
Til dekor har jeg funnet frem litt blonder, og stanset ut noen søte små blader i sølvfarget mosgummi. Synes det gir en finfin effekt og kontrast. Rosa blomster fra I Am Roses.

Må bare gi dere et siste nærbilde av dette lekre stemplet: ER det ikke fint? Og veldig sant! Viktig å huske i hverdagen, at det små ting er de vi må ta vare på <3 

Ønsker du deg noen av disse flotte stemplene, så finner du de samlet på denne platen fra Papirdesign: PD18475 Nyt Livet.

Produkter fra Marianne Design, Papicolor og Folia forhandles av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med de for å finne din nærmeste forhandler.

2 kommentarer:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.