mandag 14. juni 2021

Konfirmasjonskort


Jeg koser meg veldig med å lage konfirmasjonskort, og i dag vil jeg vise et par kort med lekre ark fra Papirdesign. Det første kortet er laget med ark fra serien "Vårtegn". Dette er en serie med både sarte, søte ark, og røffe ark, så denne serien inneholder et stort spenn av muligheter. Dette kortet er "topphengslet" med kortere fremside, slik at det stripete arket nederst egentlig er på innsiden av kortet.


Jeg har brukt en sirkeldies til å stanse ut to mønsterark for å lage en diskret sirkel på fronten. Den lekre bladdiesen er en dies fra StudioLight Art by Marlene. Klistremerke, dotter og konfirmantdies er fra Papirdesign. 

Inni har jeg pyntet helt enkelt med en liten die med stempeltekst inni. Stempelet kommer også fra Papirdesign. 


Det siste kortet er et litt røffere kort. Jeg har brukt kraftkartong fra Papicolor som base. Jeg har kuttet ut en ekstra bit ørlite granne mindre enn selve kortet, og stanset ut med en dies fra StudioLight Grunge-serien, for å få chevronhull i kartongen. Denne diesen kan stanses ut både med og uten kant rundt, slik at du kan stanse  ut  chevron midt i arket, eller å få en "løs" diecut med chevronmønster. Bak chevronmønsteret har jeg brukt et orange mønsterark fra Papirdesign. 


Jeg har sprutet med hvit spray for å lage litt spill i kartongen. Jeg har stanset ut to stjerner i forskjellig mønsterark og forskjøvet litt for hverandre så det blir litt skyggeeffekt. Buttonen og klistremerkene kommer fra Papirdesign. Inni kortet har jeg laget en pengelomme ved bruk av en die fra StudioLight Essentials die, og en konfirmantdie fra Papirdesign. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.