mandag 24. august 2015

PL uke 12

I dag vil jeg vise dere mitt PL oppslag for uke 12. Jeg har kun brukt ferdige kort til denne, alle fra High Five kitet. For å gjøre kortene litt til "mine egne" har jeg brukt en stensil fra Tim Holtz sammen med Marabu Mixed Media Acryl Mousse i fargen lys grå. Jeg har prøvd denne moussen på et par prosjekter nå, og jeg digger den! Den har en spennende konsistens og er i det hele tatt bare utrolig morsom å jobbe med. Og så er det så gøy at den kommer i mange forskjellige farger!


Første side. Til nå har jeg for det meste skrevet all tekst på data når jeg har laget PL, og skrevet ut på kortene, men nå prøver jeg å bli flinkere til å skrive for hånd og ikke minst bruke noen av de enorme mengdene med Thickers jeg har liggende. Kjempefin måte å bli kvitt tallene i Thickers-pakkene på, for de bruker jeg svært lite av ellers. Bildet nederst i venstre hjørne er rammet inn av en herlig Wycinanka chipboard.


Den røde rammen er fra Freckled Fawn, og fremhever så fint bakenden til min datter da hun har tatt på seg buksen feil vei. Et herlig hverdagsøyeblikk. Pilen som jeg har brukt her, samt de andre pilene på resten av sidene, er stanset ut med Sizzix Bigz Die - Artful Arrows i chipboard.


Andre side. Jeg liker at det er en ballanse i sidene, at fargene er noen lunde likt fordelt. Jeg syntes det manglet noe blått nederst på siden her, og da jeg ikke hadde et 4x6 kort som passet rev jeg bare opp et 3x4 kort og limte på - enkelt og greit.

Jeg fremkaller ofte små bilder av snaps jeg har mottatt. Kanskje har ungene vært på overnatting hos besteforeldrene, da er det ekstra kjekt å ha med noen av disse bildene også. Jeg pleier alltid å ha dem i en lomme, som på bildet under her. Og hvis jeg føler det er nødvendig så skriver jeg gjerne på baksiden hvem jeg har fått den fra, og evt. dato.


Produkter fra Marabu, Sizzix og Wycinanka distribueres alle av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for informasjon om din nærmeste forhandler.

Ha en kreativ dag!

4 kommentarer:

  1. Kjempefine PL sider :D Jeg er jo så fan av stencilbruk på både bilder og lommer med bare kort :D

    SvarSlett
  2. Flott dokumentasjon. Så moro å se moussen i bruk, et av mine favorittprodukter.

    SvarSlett
  3. Herlig og kreativ PL og flott bruk av mousse!

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.