fredag 9. februar 2018

Dåpskort til gutt

God morgen.

Noe av det koseligste jeg vet, er å lage kort til baby. I dag vil jeg vise dere to dåpskort til gutt og et kort til nyfødt babygutt.  Dåpskortene er bestillingskort, så jeg har blurret ut bildene. Håper det ikke blir til for stor sjenanse og at dere likevel ser helheten i kortene.

Det første kortet har jeg laget med nydelige mønsterark fra Studiolight. Jeg har brukt forskjellige dies fra Marianne Design til å stanse ut de forskjellige panelene og bygget opp kortet lag på lag.  Den hvite bølgepappen jeg har brukt er fra Folia. Jeg har stemplet med tekststempler fra Kort og Godt og Papirdesign. Blomstene jeg har pyntet med er fra I am Roses og Papirdesign, vokset bomullstråd fra Kort og Godt og charms fra Global Hobby og Kunst.


På det neste kortet har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign sine kolleksjoner "Strikkedilla", "Julestemning" og "Velkommen til verden".  Jeg har stanset ut en bladkrans med en dies fra Papirdesign bak motivet. Dåpsbarnet er også stanset ut med en dies fra Papirdesign, i sølvfarget bølgepapp fra Folia.  Jeg har pyntet med utklipte ord, blomster og dotter fra Papirdesign og en button fra Magic Monday.


Det siste kortet er ikke et dåpskort, men et kort til babygutt. Dette laget jeg til Elin på Team Scrappelyst sin lille gutt, og har helt glemt å blogge det etterpå.  Jeg har brukt mønsterark, kakeserviett og blonde fra Papirdesign. Kortbasen er brettet av hvit kartong fra Papicolor (det gjelder de to kortene over også). Baby er stanset ut med en dies fra Marianne Design.  Jeg har pyntet med et utstanset hjerte, chipboard ord og stjerner i Wood veneer.



Produkter fra Papicolor, Marianne Design, Folia og charms distribueres av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.