tirsdag 18. desember 2018

Årets pakkelapper

Går mot høysesong for pakkelapper nå, og det er jo så koselig å lage disse selv.

Hege:

Å gi bort gaver med hjemmelagde pakkelapper, synes jeg gir gaven et ekstra personlig touch. Derfor synes jeg det er gøy med å lage pakkelapper til jul. På julegavelisten min, er det mottakere fra 4 - nesten 90 år, så da kan det være greit å variere litt når det kommer til stil og motiv på pakkelappene. Under ser dere et utvalg av årets pakkelapper:

Disse første pakkelappene passer kanskje best til barn. Herlige nissemotiver fra by Digital Paper, reinsdyr stanset ut i finrillet bølgepapp fra Folia og tag fra Marianne Design, stanset ut i mønsterark fra Papirdesign sin nye juleserie "Hjem til jul".  Klistremerketeksten er også fra Papirdesign. Jeg har brukt hvit Sakura Gelly Roll 05 for å lage "søm" rundt kanten.




Treet på pakkelappen under er stanset ut i hvit bølgepapp fra Folia.


Under har jeg laget et par sett med nostalgiske pakkelapper i henholdsvis rød- og blåtoner. Disse passer på gaver til de fleste aldersgrupper.  Motivene er fra by Digital Paper. Jeg har brukt mønsterark fra Papirdesign og kartong fra Papicolor.  Blonden er fra Kort og Godt, klistremerke fra Papirdesign og dotter fra Staz.





Nedenfor ser dere et utvalg av pakkelappene på baksiden. Tekststemplene er fra Papirdesign og Kort og Godt.


Produkter fra Folia, Papicolor, Marianne Design, Sakura og Staz forhandles av Global Hobby og Kunst.  Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Ha en fin førjulstid.

Hilsen






Diesene jeg har brukt er fra Papirdesign. Tekstene har jeg klippet ut av rester av et utklippsark jeg hadde liggende. Husker dessverre ikke produsenten på disse. 

Nissen og pepperkakemannen har jeg laget med silikonform og papirleire. 

Jeg har også laget pakkelapper med en lekker snøkrystall-dies fra Papirdesign.



Pakkelappene har jeg stanset ut i kartong fra Papicolor og glitterkartong fra Best Creation.





Produkter fra Best Creation og Papicolor distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.

2 kommentarer:

  1. Åhh, så flotte pakkelapper....så mye forskjellig og inspirerende :)

    SvarSlett
  2. Her var det utrolig mange fine pakkelapper :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.