tirsdag 19. november 2019

Bordkort og gavetips til barnedåp

God dag godt folk. I dag har jeg tenkt å vise dere hvor enkelt, men delikat det kan gjøres når en barnedåp står for tur :) Jeg fikk forespørsel om å lage bordkort til en barnedåp, noe jeg synes er  veldig koselig:


Det enkle er ofte det beste, og valget falt på dette alternativet. (Navnene settes på etterpå). Jeg har benyttet dies fra Marianne Design, og stanset ut bakdelen i kraftkartong fra Papicolor. Den fremste delen er stanset ut i himmelblå kartong. Deretter har jeg satt på en liten hamp-snor og så er bordkortene klare til bruk. Siden de er små og enkle har man flere valgmuligheter her: Henge på glass, henge på serviett, legge på tallerken/serviett.


Siden bordkortene ble laget til en tidligere kollega og venn, syntes jeg det var veldig koselig å lage en liten gave til dåpsbarnet også. Jeg benyttet muligheten til å lage en minneboks til dåpskortene:


Boksen er i utgangspunktet en kraftfarget skoeske, som jeg har pyntet opp med fine mønsterark. Denne gangen fant jeg noen søte Maja Design-ark i bunken min. Til dekor har jeg klippet til strimler og punchet de, før jeg limer de lagvis med blonder og hamp til dekor. Bladene stanser jeg ut i kraft kartong og hvit kraftkartong fra Papicolor. Litt tyll er med, og til slutt en blomst fra I Am Roses.



Har du lyst å lage en slik boks selv? Vi har en trinn for trinn veiledning under TUTORIAL fanene vår som du kan sjekke ut :) Den har fått nummeret 62 Minneboks.

Kartong fra Papicolor og dies fra Marianne Design er å finne igjennom Global Hobby og Kunst. Sjekk ut hjemmesiden deres for å finne en forhandler nær deg :)

http://elinshobbykrok.blogspot.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.