onsdag 13. november 2019

Involve me and I`ll understand...

Heihei. Ny dag og nye muligheter, og nye teknikker i min art journal fra Marabu Mixed Media
Denne gangen har jeg blandet mange ulike teknikker og tenker å ta dere med på en tur gjennom prosessen, om dere vil da? ;) 

Her ser dere sluttproduktet, men veien blir til mens man går og teknikkene er mange!

* Start med å grunne siden med gesso, enten transparent som jeg har gjort her, eller hvit om du vil. (Jeg kan anbefale Amsterdam sin på det varmeste!).
* Velg de fargene du ønsker  å ha i siden din: jeg gikk for rosa/blå ish med gult som fokuspunkt. Jeg har her brukt Amsterdam Standard Akryl, men du kan fint bruke andre typer farger.
* Legg på bunnfarge og la den tørke. Min bunnfarge ble den rosa. Da den har tørket velger jeg en mørkere farge oppå og legger på en stensil med en gang, før den tørker. Deretter bruker jeg en våtserviett for å dra bort malingen og få frem strukturen eller mønsteret om du vil ;)


* Når malingen har tørket, stempler du med bakgrunnsstempel etter ønske. Jeg har brukt et tekststempel fra Marianne Design. Og husk: bruk vannfast blekk! Ellers sklir alt utover i en fei når du tilfører nye medier.
* Etter bakgrunnsstempling savnet jeg noen fokuspunkter, så da plukket jeg frem en sommerfugl stensil. Jeg la på gul akryl med svamp og lot dette tørke. SÅ gikk jeg inn med Marabu Mixed Media Art Crayons i orange og hvit for å skape kontraster.
* Fokuspunkter kan være så mangt, og jeg følte at sommerfuglene ikke var nok for min side. Så da klippet jeg ut et hjerte fra et ukeblad og satte på med transparent decopage lim og lot tørke, før jeg gjorde som med sommerfuglene: brukte kritt og skapte kontraster.


* Er du som meg og liker tekst, så er det på tide å finne den nå: Jeg trykket min på hvit kvistkartong fra Papicolor, før jeg limte den på siden. 
* Siste finish på siden er å leke med Sakura sine flotte utvalg av penner: Jeg har brukt sort og hvit både pen-touch, gellyroll og micron på siden min. Drodlet her og der, laget prikker og splatter, markert og skyggelagt.


Alle flotte produkter fra Amsterdam, Marabu, Sakura, Marianne Design, Papicolor og ikke minst selve Art Journalen distribueres via Global Hobbu og Kunst her til land. Titt innom dem og finn din nærmeste forhandler.

DAGENS TIPS:
Amsterdam Standard Akryl kommer i sett med 20ml tuber med farge i. Genialt om du vil har litt av flere farger!  Du kan kjøpe alt mellom 5 pk til 72pk! Og om du skulle føle for å skaffe flere farger til samlingen etterpå, så selges de i løsvekt også ;) 

http://elinshobbykrok.blogspot.com/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.